Ölkultur och Monks i samarbete

I ett pressmeddelande under fredagen meddelar Monks och Eskilstuna Ölkultur att ett samarbete kommer tas i bruk.
Monks vill nå ut med sin öl på fler ställen och då är Eskilstuna Ölkultur en ypperlig samarbetspartner.
– Med detta samarbete kan vi öka spridningen av vår öl, som alltsomoftast stannar på våra sex restauranger eller släpps på Systembolaget, där de knappt hinner landa på hyllorna. Nu kan vi fortsätta vår spännande resa i ölvärlden med fler spännande projekt och framförallt större volymer av ölen som bryggs, säger Recep Celik marknadsansvarig på Monks.
Eskilstuna Ölkultur ser fram emot samarbetet som komma skall och det kommer ge ökade inkomster för bryggeriet.
– Samarbetet ger oss både stadiga inkomster och nya, spännande öl till våra kunder i Eskilstuna och Stockholm, säger Ölkulturs VD Anders Olsson.
Snart dags för första projektet
Det första projektet i satsningen är en öl i Monks populära Blend-serie, som går ut på att blanda öl från bryggare världen över och skapa synergi i kombinationerna. Den första ölen blir en blandning av en Barley Wine från Eskilstuna Ölkultur och en dubbel IPA skapad av Charles Cassino, bryggmästare på Monks. En öl av denna typ har aldrig tidigare producerats i Sverige. I detta projekt tappar Eskilstuna upp ölen och levererar ettikerade ölflaskor till Monks.